V následujících oblastech naleznete bližší informace ohledně realizace studijních praxí v rámci jednotlivých studijních programů.
Koordinátor praktické výuky: Ing. Tereza Murdychová, e-mail: tereza.murdychova@tul.cz, tel.: 485 353 573, mob.: 704 953 251
Kancelář F 02078 na děkanátu FZS, naproti studijnímu odd.
Konzultace: Po: 9-11 a 13-15 hod, Čt: 9-11 hod, nebo dle předchozí domluvy
Koordinátor kurzů: Petra Hynčicová, MSc., e-mail: petra.hyncicova@tul.cz, mob.: 704 953 191
Kancelář F 02072 na děkanátu FZS, 2 patro budovy F3 vlevo.
Každý studijní program a každý ročník má přiděleného ročníkového vedoucího, viz. web FZS
Veškerá komunikace probíhá především elektronicky - PROSTŘEDNICTVÍM UNIVERZITNÍHO E-MAILU - NUTNO PRAVIDELNĚ SLEDOVAT !!!
Koordinátor neodpovídá studentům na e-maily, které nejsou zřízeny TUL
Základní informace
Obsahová náplň dle akreditace každé jednotlivé praxe je popsána v IS STAG.
Pro praxi Všeobecného ošetřovatelství a Zdravotnického záchranářství platí podmiňující předměty: Podmínkou pro možnost absolvovat Individuální praxi v 1. ročníku - je nutné mít splněné předměty Ošetřovatelské postupy 1 a 2 a Semestrální praxi 1 a 2. Následně v 2. a 3. ročníku- aby jste mohli absolvovat každou další praxi, musíte mít splněné všechny předchozí.
Všechny podstatné informace k nadcházející praktické výuce jsou vždy včas vyvěšeny v e-learningu a studenti jsou informováni o této skutečnosti koordinátorem praxí.
Sestavení Harmonogramu jednotlivých praxí probíhá prostřednictvím Portálu praxí (web FZS - Student - odborné praxe - Portál), přihlášení jako přes liane.
Před první praxí je realizována schůzka koordinátora a ročníkového vedoucího se studenty, kde studenti obdrží všechny důležité informace. Další schůzky jsou sjednávány dle potřeby.
Přesné termíny praxe v průběhu každého akademického roku jsou zveřejněny v Harmonogramu daného akademického, viz. Studijní plány na webu FZS záložka Pro studenty.
Praxe bakalářských studijních programů
Praxe v rámci semestru (semestrální praxe) řídí koordinátor a prostřednictvím Portálu praxí sestavuje Harmonogram odborné praxe, který po vyvěšení v e-learningu nelze měnit a je závazný. Semestrální praxe probíhají až na výjimky ve smluvních zařízeních.
Letní praxe (individuální praxe) přes letní prázdniny si studenti zajišťují sami i v mimosmluvních zařízeních. Postup a pravidla jsou vždy vyvěšeny předem v e-learningu a opět jsou zpracovány přes Portál odborných praxí.
Praxe biomedicínských inženýrů
Řídí vedoucí ročníku, studenti si zařizují sami veškeré praxe, koordinátor je v případě potřeby nápomocný.
Pravidla k docházce
Upraveno závaznými směrnicemi, viz. web FZS
Na praxi se nedochází o víkendu, o svátcích a dnech volna vyhlášených univerzitou. Noční směny nejsou povoleny.
Na praxi se studenti dostaví včas a v předepsaném oděvu - uniformě: bílá košile/halena, bílé kalhoty, bílé ponožky a bílá obuv se zpevněnou patou - alespoň páskem. V případě potřeby je student povinen používat ochranný oděv a ochranné pomůcky.
Student má u sebe každý den deník praxe, školní vizitku a propisku. Každý den zaznamenává do deníku výkony a nechává potvrdit docházku.
Student dodržuje předem stanovenou pracovní dobu a všechna pravidla, s nimiž byl seznámen. V opačném případě je to považováno za disciplinární přestupek!!!
Student je povinen dodržovat zásady bezpečnosti při práci (asepse, zákaz nošení hodinek na zápěstí, šperků a dlouhých nalakovaných nehtů, příp. umělých nehtů, nutná úprava vlasů...)
PRAXE JE BEZPLATNÁ, NÁKLADY NA DOPRAVU SI HRADÍ STUDENT SÁM, POPŘ. MŮŽE ZAŽÁDAT O SOCIÁLNÍ STIPENDIUM
Praní uniforem a pracovních oděvů je v domácím prostředí zakázáno, vše se pere v nemocničních prádelnách
Absence
Upraveno směrnicí děkana
Praxi je nutné odchodit v plné míře. Pokud se student nemůže z akutního důvodu - nemoci dostavit, nejprve se ještě před nástupem omluví na pracovišti a následně to oznámí koordinátorovi (e-mailem).
Absenci je třeba nahradit a doložit zprávou - potvrzením s termíny - od ošetřujícího lékaře. O náhradu student zažádá prostřednictvím formuláře "Univerzální žádost", kterou řádně vyplní a včas předá koordinátorovi k posouzení.
Úraz na pracovišti, poranění jehlou
Upraveno směrnicí děkana
Úraz je třeba ihned nahlásit vedoucímu pracoviště a následně informovat koordinátora. Na pracovišti se provede zápis do knihy úrazů a pro potřeby TUL se na pracovišti vyplní záznam o školním úrazu - originál doručí student koordinátorovi praxí vč. vyplněného souhlasu se zpracováním os. údajů
V případě poranění jehlou nebo při mimořádné expozici biologickým materiálem je nezbytné neprodleně nahlásit vedoucímu pracoviště, který telefonicky nahlásí poranění na protiepidemickém odboru příslušné hygienické stance a následně postupuje dle jejího nařízení.
Ukládání věcí do skříněk v KNL a v Jablonci nad Nisou
V KNL máme v areálu modré buňky č. 1 a 2 se šatními skříňkami. Karty od skříněk jsou proti vratné záloze 200 Kč a čipy od vstupu do buněk proti vratné záloze 100 Kč k vyzvednutí u koordinátora praxí. V případě, že student vrátí kartu zablokovanou ke skříňce, propadá mu záloha na náklady spojené s odblokováním karty a skříňky.
Používání skříněk:
1. Vyberete si prázdnou odemčenou skříňku, vložíte věci a přiložením karty k zámku skříňku uzamknete - od té doby ji nikdo jiný nemůže odemknout.
2. Jakmile budete skříňku opouštět, tak jí nechte odemčenou (po celou praxi můžete skříňku obsadit, nechávat odpoledne uzamčenou, ale poslední den praxe vyklidit a nechat odemčenou). Tím, že zůstane odemčená, zůstane prázdná karta a můžete jí opět při další praxi použít na jakoukoliv skříňku.
Stejně tak kartu můžete používat na skříňky na fakultě.
Do nemocnice v Jablonci jsou u koordinátora k vyzvednutí klíčky od skříněk v šatně.
Praxe na ZZS
Uniformy na praxi na ZZS jsou vydávány koordinátorem před první praxí na ZZS.
Koordinátor vybírá uniformy zpět po splnění celé povinné praxe na ZZS - Uniformy musí být vyprané (doloženo lístkem z prádelny), úplné a funkční (s přiměřeným opotřebením).
V případě poškození či nevrácení bude studentovi účtována náhrada!
Každý student by v průběhu praxe na ZZS měl strávit 1 týden na operačním středisku v Liberci.
Dozimetry pro praxi Radiologických asistentů
V evidenci u koordinátora praxe - vydává/vybírá/zajišťuje výměnu vždy v předem vyhlášeném termínu (e-mailem).
Dozimetry jsou vydávány a vybírány k vyhodnocení kvartálně, počínaje lednem daného roku pro všechny bez vyjímek.
Výsledky dozimetrie jsou k nahlédnutí u koordinátora praxí.
V případě ztráty či zničení dozimetru bude studentovi účtována náhrada dle aktuálního ceníku dodavatele dozimetrů.
Dozimetr nosí student na referenčním místě, tj. na přední levé straně hrudníku (obvykle nejvíce ozařovaná oblast těla), nevystavuje ho zbytečnému záření!
Pozor, aby nedošlo k vyprání dozimetru!
Linka kolegiální podpory
SPIS peer podpora ZZS LK
Anonymní podpora armádního kaplana
SPIS interventi
Intervenční péče pro studenty
Studenti mají v případě potřeby možnost bezplatně využít psychosociální intervenční péči poskytovanou vyškolenými pracovníky, která zejména zahrnuje psychologickou podporu, krizovou intervenci a následnou podpůrnou péči. V případě potřeby můžete kontaktovat níže uvedené osoby. Veškeré sdělené informace jsou považovány za důvěrné.
Pro větší přehlednost si můžete zvolit, které novinky a události se Vám budou zobrazovat.